Tuesday 12 April 2011

lagi testimoni pasal VCO Catalyst...

ce teka...ce teka..pic nie nak ckap psal ape..??? hehe~

hahaha!!!~ betul la 2 sape dpat teka y jwapan pada pic nie adalah psal TIDUR BERDENGKUR!

APA ITU BERDENGKUR ...???

Berdengkur adalah bunyi bising semasa bernafas apabila sebahagian saluran pernafasan atas seseorang TERSUMBAT. 
Ia berlaku apabila terdpat sekatan pada aliran udara di dalam saluran pernafasan di bhagian belakng mulut & hidung seseorang. Bunyi itu dkeluarkan apabila tisu di bahagian atas saluran pernafasan bergesel & bergetar di antara satu sama lain. Berdengkur b+ kerap mengikut umur. 

SEBAB2 BERDENGKUR ~
  1. Lemah otot2 pada lidah, lelangit lembut & tekak - apabila otot tidak tegang, lidah akan tertolak ke belakng, menutupi aliran udara @ otot tekak tertarik masuk ke dalam tekak & menyekat salur pernafasan atas.
  2. Tisu tekak y tebal & besar - kebanyakkan org y berat berlebihan dan y mempunyai leher y pendek & besar akan mngalami msalh tidur berdengkur.
  3. lelangit lembut & anak tekak y panjng - anak tekak y panjang akan mengecilkan rongga pembukaan dari hidung ke tekak. Getaran y berlebihan dari tisu ini akn mengakibatkan dengkuran. 
  4. saluran pernafasan tersekat - hidung y tersumbat & sukar bernafas myebabkan individu lebih kerap menyedut udara utk bernfas. Ini menyebabkan ruang vakum y berlebihan di dalam tekak & mngakibatkan tisu tekak y lembut tertarik ke dlam & myebabkan dengkuran. Antara sebab lain adalah kerana batang hidung y bengkok & jangkitan sinus.
 
 

mesti korang pelik kan tibe2 je cite psal TIDUR BERDENGKUR...actually...nak btau y anys ....jeng3 ...
... sgt hepi bile my customers bagi positive  feedback ... alhamdulillah.. my customers y gunakan VCO nie btau y after makan VCO softgel nie, salah sorang dari family members die dah kurang berdengkur tym tydo.. ;) hepi je rasa bile dgr... puas hati sgt2 cz anys rs cam dah dpat tolong org even x sebesar mana pom... mintak2 y lain pom positive jugak...

No comments:

Post a Comment

~ please comment freely but keep it polite k ~